Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Sommeren 2020 var frykten stor for at vannrelaterte ulykker og drukninger skulle øke. Redningsselskapet definerte unge som en kritisk målgruppe for å minimere dette.
Det har alltid vært vanskelig for Redningsselskapet å nå denne målgruppen og med et lavt budsjett, var vi nødt til å få organisk og fortjent oppmerksomhet. Vi satset alt på at en kombinasjon av nykomlingen TikTok og et tett PR-løp skulle gi oss det vi var ute etter.
Men hva kan et reklamebyrå med snittalder på 35 om TikTok? Ikke nok – idéen ble derfor å la målgruppen selv lage innholdet. Vi lanserte Norges, og kanskje verdens, kuleste sommerjobb: Bli Redningsselskapets TikToker og spre vannglede gjennom hele sommeren. Betalt, med vanngledegaranti og full frihet!
Søkerne måtte altså søke gjennom TikTok med sine egne søknadsfilmer, som viste hvorfor nettopp de var best for jobben. Kriteriet var at det var to stykker som måtte elske å lage morsomt og underholdende innhold, være spontane og engasjerte – og viktigst at alt, de hadde full frihet til å lage det innholdet de mente brakte oss nærmere målet.
Max og Torkel ble ansatt og de tok utfordringen på strak arm med en perfekt miks av vannglede, humor og sikkerhet, noe som gjør at vi gleder oss til å vise resultatene!