Norges punktligste person

Sendt inn av
NORD DDB OSL
Kunde
SAS
Medieplassering
Konkurranse på web
Mål: Siden SAS oppfattes som et litt dyrere flyselskap er det viktig å fremme hva det er du betaler ekstra for. En av fordelene ved å kjøpe et sete hos SAS er at du kan være relativt sikker på å komme frem i tide. Punktligheten er verdifull for folk, og følgelig var målet med jobben å ytterligere befeste sin posisjon som det punktligste flyselskapet. Beskrivelse: Konkurransen hadde som oppgave å kåre Norges punktligste person. Dette gjørde vi ved å lage en fb-app der man skulle klokke inn forskjellige SAS-ankomster rundt i Norge opp mot et svært nøyaktig atom-ur som viser tiden helt ned til hundre-tusendeler av et sekund. I tillegg kunne du til en hver tid spille på mobil gjennom en synkronisert web-app. Den som i løpet av 14 dager hadde stoppet dette uret nærmest en av SAS sine regulære ankomsttider ble av SAS kåret til Norges punktligste person, og fikk sitt portrett på et SAS-haleror, og vant reiser til en verdi av 100.000 kroner. Effekt: Med et svært begrenset budsjett klarte vi å generere en stor aktivitet rundt konkurransen og kåringen av Norges punktligste person. Viser forøvrig til casefilmen for mer konkrete resultater.

Bidragsytere

  • Pelle Josephson
    Konsulent
  • Joachim Bjørndahl
    Art Director
  • Bjørnar Olsen
    Tekstforfatter
  • Joachim Haug
    Art Director
  • Cyril Boije
    Byråproducer
  • Torkild Jarnholt
    Tekstforfatter
  • Julian Hageman
    Tekstforfatter
  • Per Øyvind Weum
    Grafisk Design
  • Tor Anton Bjørge
    Ansvarlig hos kunde
  • Magdalena Kamøy
    Tekstforfatter