Norges Stiminner

26083 7b7c3 original
Sendt inn av
Geelmuyden Kiese
Kunde
Den Norske Turistforening (DNT)
Medieplassering
Promoterte poster på Facebook, bannerannonser Aftenposten
Utfordringen: I Norge er stort sett alle stier åpne for alle, og man kan gå fritt overalt. Men å vedlikeholde og sikre stiene koster både tid og penger, selvom folk flest ser ut til å tro at stiene fikser seg selv. Dermed har de heller ingen forutsetninger for å anerkjenne en stor og sentral del av DNTs arbeid: Merking, sikring og vedlikehold av mer enn 22000 km sti over hele landet. Dette har igjen gjort det vanskelig å bruke dette i profilering og medlemsrekruttering. Løsningen: Gjennom Norges Stiminner ville vi minne folk på at stier handler om mer enn å komme seg fra A til B. Hver eneste sti er en opplevelse i seg selv, og skaper eller leder til fantastiske minner hver eneste gang den brukes. Vi utviklet portalen stiminner.no der brukerne kunne tagge bilder, videoer og historier i ulike kategorier og plassere dem geografisk i en digital kartløsning. Gjennom sosiale medier og egne kanaler oppfordret vi folk til å dele sine stiminner. Slik fikk vi målgruppen til å produsere innhold for oss, og allerede fra dag 3 var all kommunikasjon brukergenerert og basert på innsendte bilder/historier. Flere av postene ble delt og likt av flere tusen FB-brukere.

Bidragsytere

  • Trygve A. Tønnessen
    Annet (må beskrives)
  • Kim Follesøy-Thuen
    Annet (må beskrives)
  • Marius Eriksen
    Konsulent
  • Jannike Cecilie Holtedahl
    Prosjektleder
  • Hansine Korslien
    Prosjektleder
  • Mette Øines Habberstad
    Ansvarlig hos kunde
  • Good Morning
    Produksjonsbyrå
  • Michael Birkeland
    Producer
  • Michael B. Luong
    Webdesign
  • Robert Bue
    Webutvikling
  • Peter Wojciechowski
    Webutvikling