Norgesbestbetaltejobb.no

Sendt inn av
Dinamo AS
Kunde
Staples
Oppgave: Skape oppmerksomhet rundt navnebyttet fra Corporate Express og Binders til Staples. Innsikt: Det man har sagt husker man bedre enn det man har lest eller hørt. Men et navnebytte er helt uinteressant for folk flest. Idé: Utlyse oppdraget med å erklære det nye navnet den dagen byttet skulle skje. Og betale urimelig godt for dette ene ordet - hvis det ble sagt riktig. Gjennomføring: For å søke måtte man på kampanjesiden avlegge stemmeprøve godkjent med voice recognition software. Deretter skrive en kort søknad og innhente referanser via mail, Twitter, Facebook. Resultat: Svært mye ubetalt media, som i seg selv bidro sterkt til å innarbeide det nye navnet. Over 215.000 besøk til siden i den ene uken den tok imot søknader. Over 65.000 referanser innhentet. Over 16.000 fullførte søknader.

Bidragsytere

  • Sagveien Resort
    Produksjonsbyrå
  • Alf Henrik Boman
    Ansvarlig hos kunde
  • Tom Søgård
    Konsulent
  • Anne Gro Carlsson
    Prosjektleder
  • Stein Simonsen
    Tekstforfatter
  • Torstein Greni
    Art Director
  • Guro Trevland
    AD-assistent
  • Mediafront
    Webdesign
  • Fredrik Østbye
    Byråproducer
  • Meat Digital
    Produksjonsbyrå
  • CIK Media
    Fotograf
  • Mikael Eriksson, konsulent Mediafront
    Produksjonsbyrå
  • Sverre Stabel, interactive director Mediafront
    Produksjonsbyrå
  • Christian Ruud, flashprogrammerer, Mediafront
    Produksjonsbyrå