Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
NorgesGruppen Data skulle flytte inn i nye lokaler vinteren 2016. I den forbindelse ønsket de å oppgradere sin visuelle profil, og ta den inn i dekor og interiør i lokalene. For å lykkes med målet, står selskapets fire verdier sentralt. Vi valgte derfor å aktivt integrere verdiene i den visuelle profilen og dekoreringen av de nye lokalene.
Verdiene representeres med hvert sitt symbol. Med utgangspunkt i den gamle visuelle profilen oppdaterte vi fargepaletten og strammet opp symbolene, slik at det fikk et enklere og mer moderne uttrykk.
Tanken var at verdiene skulle «strømme» gjennom lokalet i form av spraylakkerte rør i profilens farger, og symbolene skulle brukes som stoppeffekt på glassflater. Profilens farger er også tatt inn i øvrig interiør. På denne måten vil NorgesGruppen Datas interne verdier alltid være tilstede og være drivkraft for økt arbeidsglede og samhandling.
Vi lagde infomateriell som ønsket NorgesGruppen Datas ansatte velkommen til de nye lokalene, med all den informasjonen de trengte. For å få de ansattes oppmerksomhet ønsket vi å bruke et språk bare de kan.