Norgro Julekampanje - DM

Sendt inn av
Ferskvann Reklame- og designbyrå
Kunde
Norgro AS
Bakgrunn for oppdraget Hver høst legger NORGRO grunnlaget for neste års potetavling i Norge gjennom salg av settepoteter til mange av landets potetprodusenter. Tradisjonelt har dette vært gjort gjennom en adressert utsendelse av et enkelt salgsbrev sammen med en brosjyre, støttet med salg gjennom personlig oppmøte og telefon. Denne formen for salg og markedsføring har bidratt til å holde et jevnt salg, og en stabil markedsandel. En av utfordringene vi som byrå ble forelagt, var å bidra til å øke salget av settepotet innenfor en gitt periode. NORGRO slet nemlig med å få kundene til å ta beslutning i tide, slik at de kunne få håndtert mengden forespørsler med gode nok tidsmarginer før produksjon, og dermed også evne å levere til rett tid. Utfordringen ble derfor å finne ut av hvordan kjøpsprosessen egentlig foregikk, og hvordan man gjennom å kartlegge kundereisen kunne skape nødvendig oppmerksomhet og triggere for å påvirke kundene til å ta beslutning tidligere i sesongen enn de pleide. En annen utfordring, var å sikre at kundene også ble kjent med nye sorter av settepoteter. Hovedmålsettingen var å øke antall forhåndsbestillinger av settepoteter slik at minst 3000 tonn var inne i bestilling før julaften. Det ville gi et godt salg, og en mer forutsigbar situasjon. (se utfyllende informasjon i egen vedlegg)

Bidragsytere

  • Ingunn Børresen
    Markedssjef
  • Amund Flisen
    AD
  • Pål Henning Berg
    Prosjektleder