Norrøna Magazine

8261 feba3 original
Sendt inn av
Sletten & Østvold AS
Kunde
Norrøna Sport AS
Medieplassering
Gratis hos butikker og forhandlere av Norrøna i Norge og Europa (totalt 17 land), samt iTunes AppStore globalt. Opplag: 20 000 - 35 000 stk.
(NB: 3 stykk fysiske magasiner vedlagt) Norrøna Magazine har som mål å styrke eksisterende og bygge nye kunderelasjoner med fokus på målgruppen i 17 ulike land. Med gode historier fra natur og mennesker, relevant produktinformasjon, samt foto, illustrasjoner og tekster med høy kvalitet levert av ulike bidragsytere, brukes magasinet som et massivt brandingverktøy. Det bygger opp rundt kulturen som merkevaren Norrøna er en del av – og lever av. Magasinet er to-språklig, norsk og engelsk, og snart også japansk og engelsk. Med redesign i 2011 ble magasinet bygget opp rundt prinsipper som tillater det å fungere i både print og iPad applikasjon, hvor ratio format er nøyaktig det samme som en iPad skjerm. Gridsystemet er bygget opp til å fungere både i liggende og stående format, noe som det endelige designet og art direction utnytter i kombinasjon med de to språkene, som følger hverandre hånd i hånd gjennom spaltene. Printversjonen er dermed påvirket av iPad versjonen – og ikke omvendt, slik det ofte er. Ved å engasjere og inspirere leserene med solid innhold og god innpakning rundt Norrøna livsstil og klær har magasinet bidratt til å skape høyere merkevarelojalitet til kundegruppen. Magasinene har blitt raskt tømt fra butikkene hver utgave, noe som underbygger Norrøna Magazines suksess.

Bidragsytere

  • Sletten & Østvold
    Art Director
  • Eivind Eidslott
    Annet (må beskrives)
  • Sletten & Østvold, med Carl Gürgens og Henrik Fjeldberg
    Grafisk Design
  • Eivind Eidslott med flere
    Tekstforfatter
  • Kine Vaagan (siste utgave)
    AD-assistent
  • Chris Holter
    Annet (må beskrives)
  • Eivind Eidslott og Jørgen Jørgensen
    Ansvarlig hos kunde
  • Kristian Hammerstad og Bendik Kaltenborn (ved ByHands)
    Illustrasjon