Norsk design på sitt beste – om å gjøre norsk mat trendy

Sendt inn av
Metro Branding
Kunde
Matmerk
Medieplassering
Publisert i Aftenposten K, Bake, Bonytt, Boligpluss, Det Nye, D2, Elle decoration, Feelgood, Interiør Magasinet, KK Living, Matmagasinet NORD, Mat & Venner, Mat fra Norge, Maison Mat & Vin, Mitt hjem,
Nyt Norge er en merkeordning for norsk mat som skal gjøre det enklere for forbruker å velge norskproduserte matvarer I butikken. Merket adminstreres av Matmerk som skal bygge kjennskap og kunnskap om Nyt Norge merket. Med denne annonseserien ønsket vi å gi forbrukeren virkelig lyst til å velge den norske maten. For å treffe målgruppen I situasjonsmodus – vår, sommer, høst og jul, tok vi utgangspunkt I sesongens råvarer. Sesonger betyr trender. Vi hentet den kreative ideen fra mote og designverdenen. På samme måte som motebransjen kommer med sine kolleksjoner, kommer råvarene med sine farger, snitt, mønster og strukturer. Ved å bruke råvarenes egen estetikk, kunne vi sette fokus på norsk mat som trendy. Målgruppen er bred, men henvender seg spesielt til kvinner, noe design og medieplassering gjenspeiler.

Bidragsytere

  • Alex Lucio
    Art Director
  • Metro Branding
    Produksjonsbyrå
  • H2W
    Fotograf
  • Kari Steinnes Christoffersen
    Annet (må beskrives)
  • Cathrine Stensland
    Konsulent
  • Trude Nergaard
    Tekstforfatter
  • Anette Holtan
    Prosjektleder