Norsk Møteservice

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Widerøe
Medieplassering
Sosiale medier + print
Medalje
Gullblyanten 2015
Bronse, Onlinefilm
Kan du nevne et knippe kjente B2B-kampanjer? Ikke vi heller. Så da Widerøe ville engasjere med en kampanje som knyttet merket sterkere til møter og forretningsreiser, måtte konvensjoner brytes. Vi opprettet - helt på ordentlig - selskapet Norsk Møteservice: Et lite firma med store ambisjoner og en skrudd forretningsidé: Å stille i møter for andre, når som helst, hvor som helst i landet. Og gav Widerøe rollen som underleverandør og muliggjører av møtene. Onlinefilm sto sentralt i lanseringskampanjen, der to reklamefilmer presenterte selve tjenesten. I tillegg ble det laget en mockumentary-serie med et dusin episoder fra dagliglivet i Norsk Møteservice, som vi sender inn et lite utvalg av. Utleie av møteaktører viste seg å være en dårlig forretningsidé for Norsk Møteservice. Men en desto bedre kampanjeidé for Widerøe: Trackere viste at målgruppen ikke bare likte og husket kampanjen, men at det underliggende budskapet også nådde fram: At Widerøes hyppige avganger til mer enn 40 store og små steder i hele landet gjør det lett for mennesker å møtes.

Bidragsytere

  • Bacon OSL
    Produksjonsbyrå
  • Vegar Angelo
    Annet (må beskrives)
  • Ordinary People
    Regissør
  • Joakim Vars Nilsen
    Annet (må beskrives)
  • Maja Ludvigsen
    Annet (må beskrives)
  • Ola Narum Berg
    Producer
  • Camilla Drake Raanaas
    Prosjektleder
  • Stein Simonsen
    Tekstforfatter
  • Aon Naqvi
    Annet (må beskrives)
  • Linda Kling
    Konsulent
  • Good Morning
    Webutvikling
  • Tone Helen Angsund
    Annet (må beskrives)
  • Karl Bryhn
    Annet (må beskrives)
  • Christopher Dons
    Annet (må beskrives)
  • Torstein Greni
    Art Director
  • Vilde Odmundson
    Grafisk Design
  • Cato Skogvoll
    Annet (må beskrives)