Norwegian Taxi

Sendt inn av
Trigger AS
Kunde
Norwegian
Medieplassering
Presse + sosiale medier
Norwegian har gjort verden tilgjengelig for folk flest. For å feire dette lanserte vi en unik tjeneste som tar reiselystne fra fortauskanten der de bor og ut i den store verden: Norwegian Taxi. Norwegian Taxi dukket plutselig opp i Norges kriker og kroker og dannet nye og spennende reiseruter som Grünerløkka til Puerto Rico, Laksevåg til Los Angeles og Birtavarre til London. De som var så heldige å få taxien til sitt nærområde måtte spore den ned ved hjelp av kartfunksjonen på kampanjesiden i kappløp mot andre reiselystne. Første man inn i bilen når taxien lyser ledig får være med på tur. Selv med kjøretøy var sosiale medier den virkelige motoren i kampanjen. Jevnlig la vi ut et hint om morgendagens avreisested og destinasjon på Facebook, noe som skapte masse engasjement og interaksjon mellom Norwegian og målgruppen. Alle reisende delte filmatiserte reisebrev som ble spredd på Facebook og Instagram – både gjennom annonser og vanlige poster. Kampanjen ble en stor publikumssuksess og genererte mengder med engasjement i sosiale medier og i Norwegians egne kanaler. Videobrevene ble sett mer enn 2,3 millioner ganger på Facebook og den totale reachen i sosiale medier var 7,5 millioner.

Bidragsytere

  • Sigrun Stenseth
    Annet (må beskrives)
  • Bleed
    Produksjonsbyrå
  • Benedicte Bølling
    Prosjektleder
  • Kristoffer Lundberg
    Webutvikling
  • Markus Eckbo Endresen
    Konsulent
  • Camille Dorival
    Grafisk Design
  • Victoria Terese Hauk
    Prosjektleder
  • Marianne Vågan
    Annet (må beskrives)
  • Bjørnar Flyum Thorsen
    Art Director
  • Tangrystan
    Produksjonsbyrå
  • Gry Sætre
    Producer
  • Andreas Grødtlien
    Regissør
  • Ida Thurmann Moe
    Regissør