NSB Togargumenter

17834 3556c original
Sendt inn av
T/A POL
Kunde
NSB
Medieplassering
TV, nett og utendørs/stasjon
Ta toget-konseptet for NSB begynte med rasjonelle argumenter. Tog-argumenter. De fleste sparer faktisk både tid og penger ved å velge tog framfor bil til og fra jobben. Men viktigst av alt, miljøet vinner uansett. Og for å bevise at det faktisk stemmer ble det utviklet en tog-kalkulator, der pendlere kunne gå inn å legge inn avstanden de kjører bil hver dag, og få regnet ut hva de hadde spart ved å ta toget i stedet. Og alle som tar toget kunne få bekreftet at de har tatt riktig valg. En kampanje som krevde mot av en avsender som ukentlig får pepper i pressen. En kampanje som NSB visste ville få mange reaksjoner. En viktig kampanje: Fordi målet var å få folk til å snakke om toget, bli sinna på toget, forsvare toget og bli glade i toget. Og når alt kommer til alt er det en vinner igjen. Miljøet.

Bidragsytere

  • Janne Brenda Lysø
    Tekstforfatter
  • Stian Johansen
    Art Director
  • Monika Augustsson
    Konsulent
  • Lise Schelvan
    Prosjektleder
  • Gimpville
    Produksjonsbyrå
  • Torgeir Sanders
    Producer
  • Sagveien Resort
    Produksjonsbyrå
  • Ole Jakob Skattum
    Grafisk Design
  • Christian Lauritzen
    Grafisk Design
  • Gimpville
    Annet (må beskrives)
  • Apt
    Produksjonsbyrå
  • Ole Hustad
    Konsulent
  • Mona Larsen
    Prosjektleder
  • Thomas Emil Johanssen
    Webdesign
  • Marius Nettum
    Webutvikling
  • Sebastian Prestø
    Art Director
  • Anders Holm
    Tekstforfatter
  • Thomas Lien
    Webutvikling
  • POL
    Reklamebyrå