Ny identitet – gammel tradisjon

21899 3dc0c original
Sendt inn av
HK Reklamebyrå
Kunde
Berntsen & Sön
Tatoveringen har fått en kraftig renessanse, også i Norge. Rundt omkring det ganske land spretter blekkunstnere av ymse format og ambisjon opp. Felles for de aller fleste er en lettvint tilnærming til egen identitet. Berntsen & Sön ville skille seg ut. De ønsket å distansere seg fra det useriøse og lettvinte, fra de som kler sin virksomhet med billige skilt og like billige poenger. Derfor gjorde vi et dypdykk i tatoveringens visuelle historie, kultur og verktøy, i håp om å finne inspirasjon og ledetråder til den nye identiteten. Resultatet ble en visuell personlighet inspirert av gammel og lavmælt tradisjon, en identitet som ønsker å invitere gjennom signaler om respekt, håndtverk og grundighet.

Bidragsytere

  • HK reklamebyrå
    Art Director
  • HK reklamebyrå
    Konsulent
  • HK reklamebyrå
    Prosjektleder
  • HK reklamebyrå
    Tekstforfatter
  • HK reklamebyrå
    Reklamebyrå
  • HK reklamebyrå
    Grafisk Design