Ny nettside for Fakultetet for kunst, musikk og design ved Universitetet i Bergen

Sendt inn av
Scandinavian Design Group AS
Kunde
Fakultetet for kunst, musikk og design ved Universitetet i Bergen
Ekstern url
https://kmd.uib.no/
Kreativitet er høyt verdsatt i dagens samfunn, og Fakultet for kunst, musikk og design ved UiB ønsket å øke sin synlighet både nasjonalt og internasjonalt. De ønsket å endre sitt etterlatte inntrykk fra en anonym utdanningsinstitusjon til en aktiv kulturell aktør med meninger. Med en grundig restrukturering av innholdet på nettsiden var formålet å tiltrekke de beste studentene og ansatte mens de tok en mer aktiv rolle i samfunnet. Fakultetets nettside skulle være deres viktigste rekrutteringsverktøy, og en mulighet for dem til å gi liv til sin merkevarehistorie og ta plass som aktiv kulturell institusjon. Kontrasten mellom kunstens frihet og designets struktur utgjør grunnlaget for det visuelle uttrykket og interaksjonsprisippene kaos og orden. Logoens bevegelser flimrer, endrer format og strekker seg - en representasjon av spenningen mellom fagdisiplinene. Oppsettet tillater alle bildeformater og åpner for kreativ frihet, mens overskrifter skaper støy oppå bildene. Arrangementer tar en sentral rolle, og studentlivet fremstilles gjennom #kmdbergen. Hver student er tildelt et eget utstillingsvindu, fremstilt i tilfeldig rekkefølge, for å sikre at ingen arbeid blir favorisert. Øvrig innhold er distribuert jevnt med lik vekt på alle fagdisipliner. Ved å ytre seg på de store, sorte flatene bruker fakultetet sin stemme ut i offentligheten.

Bidragsytere

  • Thomas Ramskjell Larsen
    Grafisk Design
  • Hanna Petrine Munkeby
    Annet (må beskrives)
  • Uppercase
    Webutvikling
  • Bente Eikholt
    Prosjektleder
  • Lloyd Garent Brazier
    Konsulent
  • Uniform
    Annet (må beskrives)
  • Thomas Kaldhol
    Grafisk Design