Ny nettside for KLP

Sendt inn av
Scandinavian Design Group AS
Kunde
KLP
Ekstern url
http://klp.no/
Som et viktig ledd i revitaliseringen av KLPs merkevareidentitet skulle deres nettside nå gjennomgå en komplett omstrukturering og redesign. Skulle KLP lykkes med å ta en tydelig posisjon, og med å vinne kundenes hjerter ville det kreve at de synliggjorde sin unike historie - samtidig som de økte takten i sin digitale transformasjonsreise. I tråd med KLPs strategi- og forretningsplan for perioden 2016-18, var vårt fokus å styrke kjennskapen og ytterligere differensiere merkevaren KLP. Vi skulle klargjøre merkevaren for full digitalisering, skape relevant kommunikasjon, og være en pådriver for forretningsutvikling gjennom nye digitale tjenester. Vårt overordnede digitale konsept er personifisering. Pensjon kan fremstå som uinteressant og stressende, med ved bruk av ”madlibs” (adjektivhistorier) og switch-knapper eksponeres brukeren for et tilpasset innhold, som skal bidra til å redusere brukergruppens usikkerhet. Inngangene er løst med lekne, imøtekommende titler som “Pensjon for nybegynnere”. For å forenkle mest mulig blir brukeren ledet gjennom en trinnvis struktur - på den måten kan brukeren lettere se hva han skal gjennom, og hvor langt han har kommet i prosessen. Nysgjerrighet til nye tjenester blir skapt gjennom en buet linje som henter inspirasjon fra livslinjen i merkevaren, samtidig som dette gir en tydelig fremstilling av nettsidens innhold.

Bidragsytere

  • Thomas Ramskjell Larsen
    Grafisk Design
  • Anders Drage
    Grafisk Design
  • Castilnano Simoons
    Annet (må beskrives)
  • Oda Midtlyng Klempe
    Annet (må beskrives)
  • Ann Viola Ulvin
    Annet (må beskrives)
  • Sandra Blikås, ByHands
    Illustrasjon
  • Anne Marie Brady
    Konsulent
  • Lloyd Garent Brazier
    Konsulent
  • Therese Jacobsen
    Prosjektleder