Nyt Norge Sesongens Farger

Sendt inn av
Metro Branding
Kunde
KSL Matmerk
Medieplassering
Publisert som to helsider i magasin: VG Helg, D2, KK, Stella, Kamille, Tara Smak, Tara Frisk, Boligpluss, Mat fra Norge, Maison Mat & Vin, Appetitt, Mat & Venner, Magasinet (Dagbladet), Henne, I Form
Kunden, KSL Matmerk, ønsket å bygge kjennskap til merkeordningen Nyt Norge gjennom et helt år. Vi valgte å fokusere på norsk mat i sesong gjennom trender og fargepaletter. På samme måte som klesdesignere introduserer sesongens kolleksjoner, introduserer Nyt Norge sesongens norske mat. Idéen er å vise landskapet maten kommer fra i den aktuelle årstiden, et fargekart med råvarer som er inspirert av landskapet og den ferdige retten. Råvarenes farger, form, mønster, konsistens og friskhet trekker øyet til seg. Med dette som bakteppe skapes det rom for å fokusere på selve merket, og omkranse det med kunnskapsbyggende informasjon.

Bidragsytere

  • Kari Christoffersen, Metro Branding
    Art Director
  • Alex Luzio, Metro Branding
    Art Director
  • Cathrine Stensland, Metro Branding
    Annet (må beskrives)
  • Yvonne Aasbø, Metro Branding
    Prosjektleder
  • Trude Nergaard, Metro Branding
    Tekstforfatter
  • Paal-André Schwital, Metro Branding
    Fotograf
  • Jan Sverre Nordstad, KSL Matmerk
    Ansvarlig hos kunde