Nytt annonseformat

Sendt inn av
Hyper
Kunde
KK
Medieplassering
kk.no
Ekstern url
http://kk.no/
Historisk har annonser i mote og kvinnemagasiner vært en like stor kilde til inspirasjon som det redaksjonelle innholdet. Når vi fikk i oppgave å lage nye kk.no ønsket vi tilby leseren det samme gode samspillet mellom glossy annonser og redaksjonelt innhold også digitalt. Det ble gjort gjennom å konvertere den klassiske magasinhelsiden om til en digital helside som gir annonsører stor plass til å presentere sitt budskap. KK.no sitt helt nye helsides annonseformat er responsivt. Annonsen vil derfor framstå like elegant og inspirerende – uansett digitalplattform. Det nye annonseformatet har hele 67 % høyere reklamesynlighet totalt og hele 88% høyere synlighet på mobil. Det har gitt KK en stor tilvekst av nye annonsører og lesere. Det nyskapende fullformat-annonseproduktet kjøres nå på alle Aller Media sine digitale siter og har fått anerkjennelse internasjonalt. Nylig ble nye KK.no nominert i Lovie Awards for dette annonseproduktet og Google er så begeistret at de nå har laget et case study. Nye KK.no har også opplevd en eventyrlig vekst på hele 43 % unike brukere, og er for første gang Norges ledende nettsted for kvinner og det femte største nettsted totalt.

Bidragsytere

  • Lars-Petter Windelstad Kjos
    Konsulent
  • Jonas Helgeneset
    Grafisk Design
  • Andreas Kamphaug
    Grafisk Design
  • Mathias Benjaminsen
    Webutvikling
  • Peter Sergeev
    Webutvikling
  • Silje Høgaas
    Prosjektleder