OBOS 24

48398 b8d06 original
Sendt inn av
JCP PR & Advertising
Kunde
OBOS
Medieplassering
Sosiale medier, 730.no
Vår problemstilling var å sørge for at OBOS ble assosiert med sitt sponsorat, gjennom en aktivitet som var i tråd med deres kulturengasjement. Norske musikkfestivaler mottar 475 millioner kroner i sponsorinntekter hvert år. På flere av Norges nærmere 900 festivaler, kjemper et titalls kommersielle avsendere om oppmerksomheten til de besøkende. Utfordringen er selvsagt å bli husket. Festivalen Oslo Sommertid har gjort Voldsløkka til Oslos nye utendørsarena, og satte i sommer ny Norgesrekord i antall solgte konsertbilletter da Eminem stod på scenen. Hovedsamarbeidspartneren OBOS ville lage en best mulig oppvarming til dagen som involverte hele Oslo, og samtidig by på musikkopplevelser til de som ikke fikk tak i billetter. Da sponsoratet skulle aktiveres fant vi raskt ut at en vanlig festivalstand ikke ville gjøre jobben. OBOS huser en fjerdedel av Oslos befolkning og er en av de største støttespillerne til byens kulturliv. Vi ville derfor tenke utenfor rammene til Voldsløkka.

Bidragsytere

  • Erik Trosby
    Konsulent
  • Christian Kruse
    Tekstforfatter
  • Hege Irene Asplund
    Ansvarlig hos kunde
  • Lise Tofte Lindberg
    Ansvarlig hos kunde
  • Kim Reksten Grønneberg
    Konsulent
  • Svein Dybdahl
    Klipp
  • Ann-Kristin Kreutz
    Ansvarlig hos kunde
  • Mari Ekkje
    Prosjektleder
  • Joachim Alte
    Ansvarlig hos kunde
  • Manuela Pacheco
    Grafisk Design
  • Sølve Hindhamar
    Annet (må beskrives)
  • Vidar Windsland
    Prosjektleder
  • Hanne Leknes
    Ansvarlig hos kunde
  • Pål Aamodt
    Producer
  • Martine Cecilie Vik
    Ansvarlig hos kunde
  • Martin Mathisen
    Producer