OBOS "Americans against OBOS"

Sendt inn av
Futatsu Industries
Kunde
OBOS
Medieplassering
TV/Kino - TV3/TVNorge/Discovery/Fox/Capa/MediaDirect
OBOS er landet største boligbyggelag med drøye 300.000 medlemmer på landsbasis. Selskapet er godt kjent i Osloområdet, og mindre kjent i områder hvor selskapet har etablert seg i nyere tid; Hamar, Rogaland, Trøndelag, Vestfold og Østfold. Oppgaven: Øke forståelsen av hva OBOS står for, og hvorfor det er smart å være medlem. Strategi: Synliggjøre at OBOS er et fellesskap som gir medlemmene fordeler de ikke kan skaffe seg alene. Løsning (”Tad Winslow”) Noen styrtrike konservative amerikanere mener privilegier er for de utvalgte. De hater OBOS og alt OBOS står for. I filmen møter vi Tad Winslow og hans familie som forklarer hvorfor de er ”Americans Against OBOS”. Filmene avsluttes med payoff ”Fordeler til flere”. __________________________________ Oppgaven: Rekruttere nye medlemmer gjennom å øke forståelsen av hva OBOS står for, og fortelle at medlemskap nå er gratis ut året. Løsning (”Free is bad”) Noen styrtrike konservative amerikanere mener privilegier er for de utvalgte. De hater OBOS og alt OBOS står for. De liker ingenting som er gratis, men elsker alt som er overdådig og dyrt. Tad Winslow forklarer i filmen hvorfor ”Free is bad”. Filmene avsluttes med informasjon at OBOS nå spanderer medlemskapet ut året, samt oppfordring om å bli medlem nå.

Bidragsytere

  • Svein Larsen
    Konsulent
  • Aris Theophilakis
    Kreativ leder
  • Lina Nordland
    Art Director
  • Niri Bøyesen
    Grafisk Design
  • Frode Bjerved
    Webdesign
  • Anna Eriksson
    Prosjektleder
  • Gry Sætre
    Producer
  • Beate Tangre
    Producer
  • Robert Jitzmark
    Regissør
  • Pål Henrik Roska Danielsen
    Art Director