OBOS Deleie - hvordan en av de største satsningene til OBOS resulterte i at flere mennesker kom inn på boligmarkedet

W Gplgjd D Caseboard Deleie Effekt
Sendt inn av
Anorak AS
Kunde
OBOS
Boligmarkedet er presset, spesielt i Oslo hvor boligprisene har steget med 94 % de siste ti årene i følge Eiendom Norge. Utbyggere peker ofte på økt boligbygging som løsningen, men dette løser bare én del av problemet. For mange innbyggere med «vanlig lønn», er et høyt prisnivå med tilhørende høyt egenkapitalkrav den største barrieren for å komme seg inn i boligmarkedet. Hovedmål: Vi ville hjelpe flere mennesker, som ikke nødvendigvis oppfyller bankenes egenkapitalkrav, inn på boligmarkedet. Vi ville sikre at flere mennesker fikk muligheten til å kjøpe sin egen bolig, gjennom OBOS Deleie. I løpet av kampanjeperioden var målet at en tredjedel av alle nye borettslagsleiligheter skulle selges med OBOS Deleie. Resultat: Allerede etter kort tid etter nylanseringen ble over 40 % av alle nye OBOS-leiligheter kjøpt med OBOS Deleie. Mange flere mennesker som normalt sett hadde hatt vanskelig for å komme seg inn på boligmarkedet, ikke minst førstegangskjøpere, fikk et hjem.

Bidragsytere

  • Bjørn Erling Solberg
    MF Client Director
  • Nicklas Bohman
    Head of Strategy
  • Pål Høyer-Andreassen
    Kreatør
  • Magnus Høgberg Hansen
    Kreatør
  • Tone Jansson
    Kreatør
  • Emma Olsen
    Designer
  • Maja Berthlsen
    Designer
  • NøkkviTorsteinsson
    Motion
  • Katrine Berget
    Super Prosjektleder
  • Svein Sælid
    Direktør nMerkevare og Samfunnsansvar
  • Kjetil Hancke Framstad
    Merkevaresjef
  • Kathinka Koch Sommerseth
    Konserndirektør Marked, kommunikasjon og samfunnsansvar
  • Marc Reisbig
    Regissør
  • Magne Lyngner
    Eksekutiv Produsent
  • Øystein Dyb
    Produsent
  • Vittoria Røkke
    Produksjonsleder
  • Daniel Voldheim
    DOP