Olsenbanden og jakten på utbytte

32283 63abc original
32286 74209 original
33138 44a1b original
Sendt inn av
Hyper
Kunde
Gjensidige
Medieplassering
App Store/Facebook
For tredje året på rad skulle Olsenbanden fronte Gjensidiges Kundeutbytte. Vi fikk i oppgave å nå en ny ung målgruppe. Løsningen ble å flytte Olsenbanden fra TV og inn i mobilen i form av et spill. I spillet er Olsenbanden – som vanlig – på riktig sted til feil tid. Kundeutbyttet er allerede delt ut og oppgaven var å samle inn så mange utbytte kroner som mulig med politiet i hælene. Gjennom tre levels skal spilleren få banden trygt ut av Gjensidige bygget, gjennom by og land og på flyet til Mallorca – uten å bli tatt. For å ta med de unge på en reise tilbake til da Olsenbanden herjet norske kinosaler, valgte vi å legge oss opp mot et 80-talls arkadespill, hvor handlingen foregår i dagens moderne Norge. I utviklingen av spillet vektla vi at gjenkjennelsen skulle være god, selv med få pixler til rådighet. Musikk, språk og ikke minst Olsenbanden karakteristiske ganglag ble hensyntatt. Også i omgivelser ønsket vi å være så detaljerte som mulig, helt ned til årringene i panelet hos Gjensidige.

Bidragsytere

  • Trine Weidal
    Konsulent
  • Marte Listhaug
    Prosjektleder
  • Jørgen Djuve
    Annet (må beskrives)
  • Kim Taanevig
    Art Director
  • Frank Nystuen
    Tekstforfatter
  • Dennis Tönnkvist
    Art Director
  • Mari Høgberget Veggum
    Grafisk Design
  • Knut Ole Mathisen
    Grafisk Design
  • Gro Larsson
    Annet (må beskrives)
  • Annelin Fagernes
    Annet (må beskrives)
  • Ola Nielsen
    Tekstforfatter
  • Kristian Haukland
    Art Director
  • Ronald Kabicek
    Annet (må beskrives)
  • Marcus Kjeldsen
    Annet (må beskrives)
  • Gro Grotle
    Ansvarlig hos kunde
  • Mads Frantzen
    Illustrasjon
  • Elin Mariel Dahl
    Ansvarlig hos kunde
  • Jeppe Grøttland
    Ansvarlig hos kunde
  • Are Sundnes
    Annet (må beskrives)
  • Rock Pocket
    Produksjonsbyrå
  • Press Play
    Musikk