Omdømme kampanje Forsvaret

Sendt inn av
Reklamebyrået Ernö AS
Kunde
Forsvaret
Medieplassering
Dagspresse og Avis-magasin
Medalje
Gullblyanten 2011
Bronse, Profil
På grunn av manglende kunnskap om Forsvaret hadde også mange en likegyldig holdning til det: "Jeg vet jo at det finnes, men det angår ikke meg". Forsvaret har utviklet og forandret seg mye de siste årene - en viktig del av kommunikasjonen var derfor å fortelle hva Forsvaret gjør og hvilke oppgaver de har. Men vi definerte også en innsikt som handlet om at vi nordmenn i stor grad tar vår frihet og trygghet for gitt. Verdiene Forsvaret bygger på, og som også landet vårt bygger på, har blitt litt glemt i all vår fremgang og velstand. En viktig oppgave for kampanjen ble derfor å minne oss selv på hvor priviligerte vi er i Norge - og at vi har mye som er verdt å forsvare.

Bidragsytere

  • Eirik Hovland
    Tekstforfatter
  • Morten Foss
    Art Director
  • Tom Rainer Thuv
    AD-assistent
  • Henrik Øinæs Habberstad
    Konsulent
  • Mette Løland
    Prosjektleder
  • Massimo Leardini
    Fotograf
  • Torgeir Hauggaard
    Fotograf
  • Frode Sandbech
    Fotograf
  • Agnete Brun
    Fotograf
  • Tom Ovind
    Ansvarlig hos kunde