Operasjon Dagsverk – Snu fortida!

Sendt inn av
Designit
Kunde
Operasjon Dagsverk
Medieplassering
Trykksaker: plakater, hefter, folders, klistremerker
Operasjon Dagsverk er Norges største solidaritetsaksjon arrangert av, med og for ungdom. Aksjonen består av to deler: Internasjonal Uke og OD-dagen. Dette handler om de to store tingene vi gjør: internasjonalisert undervisning og bistandsprosjekter.  Tema for årets aksjon: Colombia er preget av en historie hvor vold er løsningen på konflikt. OD sin kampanje for 2016 hadde som mål å hjelpe colombiansk ungdom med opplæring av sine rettigheter og politisk påvirkning. Ved å lære om sin egen historie, identitet og rettigheter har ungdom nøkkelen til å skape en fremtid med fred i Colombia.  Snu fortida! Vi samarbeidet tett med den unge OD komiteen for å sammen skape et engasjerende konsept. Gjennom en sterk og tydelig identitet fikk OD fokus på innholdet og hjalp dem til å skape oppmerksomhet rundt årets tema, både visuelt og tematisk. De visuelle virkemidlene forteller en sterk historie, samtidige som de gir oss håp om en lysere framtid. Aktiv bruk av sort og gul representerer fortiden vs. fremtiden. Med enkle og få verktøy fikk Norske ungdom og lærere en tydelig og sterk stemme for årets prosjekt. Resultat 484 påmeldte skoler 121.000 elever deltok på internasjonal uke 450250 antall timer 22,2 millioner kroner er så langt samlet inn

Bidragsytere

  • Michelle Cole
    Prosjektleder
  • Kaja Bruskeland
    Fotograf
  • Elen Sonja Klouman
    Fotograf
  • Francesco Volpi
    Art Director
  • Francesco Volpi
    Grafisk Design
  • Asbjørn Lote
    Annet (må beskrives)
  • Olav Bjelland Brekke
    Ansvarlig hos kunde
  • Trond Tveit
    Ansvarlig hos kunde
  • Henrik Fjeldberg
    Prosjektleder