Opplev mer: Dan Eggen og Katt

Sendt inn av
Kitchen/ NewWork
Kunde
Norwegian
Medieplassering
SBS-radioene, P4 og P5 pluss + Spotify
Utfordringen: En storbyferie er, for mange, en type ferie som krever/oppleves å kreve mye tid og ressurser. Vi ønsker å få folk til å ta en ekstratur. Ikke ta fra konkurrenter, men øke markedet, og spille på impulsivitet, og få folk på tanken om å kunne reise midt i uken, tidligere i uken, og gjerne også på en dagstur eller en tur som varer i 24 timer. Kort sagt få folk til å komme på tanken at hvis man bare er litt impulsiv, kan man oppleve mer i hverdagen selv på kort tid. Løsningen: For å skape et behov for å besøke en av Europas mange storbyer, lagde vi en radiokampanje som dramatiserer hvor kjedelig det er her hjemme i det vanlige dagliglivet, gjennom en høyst ironisk dramatisering. Kjernen i ideen er å få folk flest til å tenke at man kunne ha godt av å oppleve noe mer, og hvor enkelt det er å reise med Norwegian.

Bidragsytere

  • Rune Roalsvig
    Konsulent
  • Eirik Stensrud
    Art Director
  • Thomas Askim
    Tekstforfatter
  • Suzanne Bonnevie Lorck
    Prosjektleder
  • Kaia Furumo
    Ansvarlig hos kunde