OSL - 360 Magazine

Sendt inn av
Dinamo AS
Kunde
Oslo Lufthavn
Medieplassering
Distribusjon på Oslo Lufthavn Terminal
Magasinets utfordring har vært konkurransen med kjente og attraktive magasintitler i bladhyllene. Hvordan få leseren til å prioritere et gratis kundemagasin fremfor de store tilbudet som eksisterer? Vi ønsket å utvikle et konsept som var fyldig nok til at leserne ikke følte at de ble dyttet på informasjon, men igjennom variasjonen og mangfoldet i magasinet ville OSL engasjere fremfor å kun informere. Vi gikk imot etablerte sannheter om hvordan et kundemagasin og et magasincover til et reise- og livstilsmagasin skal utføres. Konseptet går i korte trekk ut på at hver utgivelse har et gjennomgående tema slik at hver utgave er en “special edition”. Vi engasjerte en uavhengig redaktør, og utfordrer kunstnere og illustratører til å fritt tolke tema på coveret. Dette har gitt oss et cover og et innhold som skaper skaper identitet og trigger en mye bredere målgruppe til å plukke opp magasinet. Magasinet utgis 8 ganger i året.

Bidragsytere

  • Petter Herming
    Art Director
  • Øivind Winge
    Art Director
  • Randi Fuglehaug
    Annet (må beskrives)
  • Mette Shetelig
    Ansvarlig hos kunde
  • Christin Elvegård
    Konsulent