OSL - APP

Sendt inn av
Dinamo AS
Kunde
Oslo Lufthavn
Medieplassering
osl.no, Facebook, Flytog film, OSL Nyhetsbrev, OSL 360 Magasin,
Oslo Lufthavn tilrettelegger for en god reise. Den overordnende problemstillingen for Oslo Lufthavn i kommunikasjonssammenheng er å synliggjøre denne tilretteleggerrollen. For å vise frem tilretteleggerrollen i praksis og gjøre hverdagen enklere for den reisende har vi utviklet en egen app for iPhone, iPad og Android som er gratis å laste ned. Fokuset ligger på inspirasjon og brukervennlighet. Den reisende skal kun få informasjon som han/hun opplever som nyttig og relevant. Appen er en viktig del av OSLsmerkevarebygging og et godt verktøy for å skape bedre dialog med, og service ovenfor, de mer enn 20 millionene som reiser til og fra OSL i løpet av ett år. OSL appen har en rekke nyttige funksjoner. Blant annet flytider, inkludert Myflight-funksjonalitet, reiseplanlegger for buss og tog, oversikt over leiebiltilbud og taxi, informasjon om ventetid i sikkerhetskontrollen, webkamera og oversikt over butikker og serveringssteder. Foruten å få svært god omtale i media har appen nådd høye nedlastningstall. Over 150.000 har lastet ned appene (10% Android, 15% iPad, 75% iPhone) og den har blitt åpnet over 1,2 millioner ganger siden den ble lansert sommeren 2011. I perioden 18.12.11 til 18.01.12 ble den åpnet 205.000 ganger.

Bidragsytere

  • Line Remøy Strømsvik
    Ansvarlig hos kunde
  • Jon Henrik Thorshaug
    Ansvarlig hos kunde
  • Jon Finne
    Ansvarlig hos kunde
  • Amund Westbye
    Ansvarlig hos kunde
  • Christin Elvegård
    Konsulent
  • Hanne Martinsen
    Art Director
  • Ingunn Kristensen
    Prosjektleder
  • Victoria Marie Evensen
    Tekstforfatter
  • Roy Ivar Moe
    Produksjonsbyrå
  • Leiv Fasmer (designer og daglig leder)
    Produksjonsbyrå
  • App Huset
    Produksjonsbyrå
  • John Rørdam
    Planner