Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Oslo-filharmonien er et internasjonalt anerkjent symfoniorkester med over 100 musikere og en over 100 år lang historie. Årlig spiller de ca. 60-70 konserter i Oslo, i tillegg til en omfattende internasjonal turnevirksomhet.
Oslo-filharmonien så et behov for en ny visuell identitet som tydeligere reflekterer hvem de er samt dekker dagens kommunikasjonsbehov.
Komplett identitet, nettside, maler for kommunikasjon i digitale og trykte medier og profilartikler ble produsert.
Ett av hovedmålene var en identitet som oppleves mer inkluderende, varm og åpen, og som gjenspeiler den fantastiske bredden i klassisk musikk og tilbudet. Den nye identiteten svarer på dette ved å ha en identitet som er bygget på et sammensatt mangfold. Logoen er satt sammen av kontrasterende former, med varianter som tillater variasjon og bevegelse. Typografi og en ekspressiv fargepalett gir rom for utallige kombinasjoner.
Et annet mål var å kommuniserer med både nytt og eksisterende publikum, både hjemme og internasjonalt. Identiteten er kommunikativ og uttrykksfull, og gir stort rom for variasjon – fra det sobre og elegante til det sterke og kommersielle.
Tydelig kommunikasjon og økt billettsalg sto også høyt på agendaen. Den nye identiteten, og ikke minst de nye nettsidene, har rammeverk som tillater å kommunisere bredere og mer direkte.