Oslo starts here

Sendt inn av
Dinamo
Kunde
Nordic Choice Hotels
Medieplassering
Adshel, boards og avis
Oppgaven var å lage en utendørskampanje som fortalte Oslos tilreisende at Comfort Hotel åpnet på Karl Johan. Sentral plassering var viktigste salgspoeng. Formålet var å få så mange gjester som mulig. Målgruppen var definert som «tilreisende som er unge til sinns». Hotellet er rimelig og har urban profil. Men ikke alene i prisklassen eller området, ei heller best utstyrt. Flere konkurrenter i nærheten (Quality, First Scandic), er minst like rimelige og tilbyr fasiliteter som kaffebar, badstue, renseri og SPA-avdeling. Comfort er Nordic Choice Hotels urbane konsept, med sentrale, moderne hotell, strippet for slike tilbud. Vår løsning var å ikke snakke om hotellet i det hele tatt. Men heller trekke frem og anbefale kafeene, lunsjstedene, barbererne og blomsterhandlerne, som ligger rett i nærheten. Autentiske Oslo-steder som turister ikke finner frem til. Vi inngikk samarbeid med åtte nøye utvalgte, lokale næringsdrivende. Disse kalte vi våre egne tjenester, og løftet dem frem på boards, fra sentralstasjonen og opp mot hotellet. Slik demonstrerte vi fordelene som beliggenheten til Comfort Karl Johan gir gjestene. Vi fikk også langt mer å skryte av enn konkurrentene, som solgte sine kvadratmeter og fasiliteter, mens vi annonserte med Oslos mange tilbud. Kvantitative resultater: Fullbooket hotell ved åpningen. Kvalitative resultater: «Kampanjen har vært en rettesnor for oss på hvordan vi kommuniserer og hvordan vi tenker, når vi jobber med markedsføring og setter aktiviteter» - Robert Holan, Hotelldirektør .

Bidragsytere

  • Hanne Martinsen
    Art Director
  • Henrik Berg Slang
    Tekstforfatter
  • Heidi Holm
    Konsulent
  • Henning Brikt Andersen
    Konsulent
  • Ronny Boysen
    Webutvikling
  • Melinda Johnsen
    Prosjektleder
  • Ida Ekroll
    Grafisk Design
  • Katrine Kjenne
    AD-assistent
  • Lars Petter Pettersen
    Fotograf
  • Simen Grankel
    Annet (må beskrives)