Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Prosjektet gikk ut på å utvikle alt fra navn og konsept til klinikken, analyse av konkurrenter og målgrupper, design av alt markedsmateriell, design og utvikling av webløsning, design av profilering til klinikk lokalene, m.m. Det var et omfattende prosjekt, ett prosjekt hvor vi fikk muligheten til å være med å bygge en merkevare, fra ide til ferdig konsept.
En av hovedutfordringene med dette prosjektet var å skille seg fra de allerede godt etablerte konkurrentene, men samtidig være identifiserbare i forhold til bransjen. Noe vi tidlig bet oss merke i hos mange av konkurrentene var den svært tradisjonelle bruken av farger og konsept. Blått, hvitt, lysegrått og klassiske ”legebilder”, dette er noe som går igjen hos de aller fleste. Vi ønsket å skille oss fra dette, med et varmere og mer imøtekommende konsept, men fremdeles være svært tydelige på hva klinikken tilbyr.
Etter den viktige prosessen rundt valg av navn landet vi på navnet Osseus, som refererer til den porøse substansen som bidrar til å utvikle ben i menneskekroppen. Navnet bærer likhet til enkelte av konkurrentene i forhold til bruk av et medisinsk uttrykk, mens profilen skiller seg ut i større grad med tanke på fargebruk, bilder og illustrasjoner.
Hjemmesiden er selvsagt designet responsive slik at opplevelsen blir like god på desktop som på mobile plattformer.