Osteriet utforsker

Sendt inn av
We Are Live
Kunde
Tine SA
Medieplassering
Sosiale medier
Osteriet er TINEs eget nettsted for ost. Kjennskapen var lav, og det måtte vi gjøre noe med. Målgruppen til Osteriet er matentusiaster som er opptatt av mattrender, restaurantåpninger og å spise god mat. For å vekke deres interesse forvandlet vi osteriet.no til Norges første osterestaurant der målgruppen kunne bestemme menyen via nettet for å få sine villeste ostefantasier oppfylt. På denne måten klarte vi å skape engasjement både digitalt og fysisk. Restauranten ble raskt et hot møtested hvor folk fikk smake eksperimentelle retter og lære om ost. I to dager serverte vi retter som var foreslått av målgruppen – og komponert av Michelin-kokker. Eventet var en suksess fysisk med over 1000 besøkende, men også digitalt med en engasjementsrate på 9,4 % (engasjementrate er hvor mange av de eksponerte som engasjerer seg) som resulterte i en kjennskapsøkning fra 5 til 10 % på to uker.

Bidragsytere

  • Martine Flatlie
    Tekstforfatter
  • Herman Stormyr
    Konsulent
  • Andreas Borgen
    Konsulent
  • Kristoffer Baastad
    Prosjektleder
  • Elisabeth Nøstvik
    Producer
  • Postmenn
    Lyd
  • Mari Gregersen
    Ansvarlig hos kunde
  • Marianne Grøtte
    Ansvarlig hos kunde
  • Andreas Bjørseth
    Fotograf
  • John Christian Ferner Apalnes
    Illustrasjon
  • WAL
    Reklamebyrå