Out Of the Cage

Sendt inn av
Kitchen/ NewWork
Kunde
SpareBank 1
Medieplassering
TvNorge, Tv2, TV3, Discovery, MTV, Facebook, PlayAD, YouTube, Hybel.no, blogg.no, ungbolig.no, Storby, egne nettsider
Unge mennesker som vurderer å kjøpe sin egen bolig føler seg ofte fanget i en situasjon det virker umulig å komme ut av. Vi valgte å aktualisere denne problemstillingen gjennom et abstrahert form for bokollektiv bestående av ulike hamstre. Kollektivet er både et symbol på ”buret” unge føler seg er fanget i, og fungerer samtidig som en relevant kontekst for dramatiserte historier som målgruppen kan kjenne seg igjen i. Det ble i alt laget 8 filmer med handlinger fra kollektivet. Disse ledet folk inn på ungbolig.no, en pedagogisk kampanjeside hvor førstegangskjøpere fikk oversikt og kunnskap om boligkjøp gjennom fire steg. Kampanjen ble støttet av web bannere og aktiviteter i bank. Karakteren Anna fra filmene opptrådte også som gjesteredaktør på SpareBank1s fanpage på Facebook i kampanjens lanseringsfase.

Bidragsytere

  • Christian Hygen
    Tekstforfatter
  • Per Erik Jarl
    Art Director
  • Bjørn Polmar
    Konsulent
  • Ørnulf Johansen
    Planner
  • Rune Roalsvig
    Konsulent
  • Aram Zarkoob
    Prosjektleder
  • Pia Emilie Lystad
    Grafisk Design
  • Helene Egeland
    Art Director
  • Helena Egeland
    Art Director
  • StyleWar
    Regissør
  • StandArt
    Produksjonsbyrå
  • Lillasyster
    Annet (må beskrives)
  • Storyline
    Annet (må beskrives)
  • Daniel Griffel
    Fotograf
  • Adam Gruner
    Annet (må beskrives)
  • Poke
    Produksjonsbyrå
  • Bennett
    Produksjonsbyrå
  • Tora Mellbye
    Ansvarlig hos kunde
  • Hilde Johnsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Sven Erik Bergman
    Ansvarlig hos kunde