Overskudd til å dele

Sendt inn av
Hyper
Kunde
Sparebankforreningen
Medieplassering
TV2, SBS, Kino
I 2014 feiret sparebankene 200 år. Vi fikk i oppgave å lage en felles kampanje for ALLE sparebankene i Norge. Kampanjen skulle løfte sparebank-idéen som samfunnskraft og synliggjøre sparebankene og sparebankstiftelsenes historiske rolle: For enkeltmennesket, for næringsliv og for samfunnsutvikling. I innsiktsfasen fikk vi et godt innblikk i hvilken rolle sparebankene har spilt i lokalsamfunn rundt om i Norge, og hvordan forretningsmodellen om å dele av overskuddet har vært helt sentral i utviklingen av Norge som nasjon. Løsning: Overskudd til å dele Fremfor å fortelle om alt det flotte sparebankene har vært delaktig i gjennom 200 hundre år, bestemte vi oss for å fortelle historien til sparebankene gjennom historiene til enkelt mennesker, grundere, ildsjeler. Mennesker som raust deler av sitt overskudd og skaper verdier i sine lokalsamfunn. Akkurat som sparebankene og stiftelsene gjør gjennom å dele av sitt overskudd til det beste for samfunnet.

Bidragsytere

  • Knut Sverre
    Konsulent
  • Helge Wold
    Annet (må beskrives)
  • Kristian Kirkvaag
    Annet (må beskrives)
  • Frank Nystuen
    Tekstforfatter
  • Knut Sverre
    Regissør
  • Kalle Meidell
    Producer
  • Sebastian Marcussen
    Annet (må beskrives)
  • Gro Helen Storedal
    Prosjektleder
  • Jens Ramborg
    Filmfotograf
  • Marthe Edvardsen
    Casting
  • Stein Bjørgo
    Scenograf
  • Marius Kveim
    Annet (må beskrives)
  • Didrik Jerndahl,
    Annet (må beskrives)
  • Hans Fredrik Svartdahl
    Annet (må beskrives)
  • Henrik Skram
    Musikk
  • Både Og
    Lyd
  • Ole Morten Geving
    Ansvarlig hos kunde