Øya x Fretex

DK Pv Nzkw Øya X Fretex presentasjonsboard NY3
Sendt inn av
Anorak AS
Kunde
Øyafestivalen og Fretex
Utfordring Siden 1995 er prisen på klær halvert og vi kjøper mer enn noensinne. Tekstilindustrien har med det blitt en av verdens største bidragsytere til CO2-utslipp. Som en av verdens mest miljøvennlige festivaler, ville Øya løfte denne problematikken sammen med sin langvarige samarbeidspartner – Fretex. Løsning For å inspirere festivalpublikumet og fansen til gjenbruk, valgte vi å få med de som står på scenen og laget en egen helt egen Øya X Fretex-kolleksjon. 10 kjente norske artister donerte sceneplagg og andre gjenstander til Fretex, og gjennom filmer i sosiale medier og et stort digitalt univers fikk vi bygget unike historier rundt hver av donasjonene. Målet var å fortelle hvordan gjenstandene kunne få helt ny mening med ny eier i etterkant av festivalen – men også og at fans og festivalpublikummet skulle ta seg en ekstra titt i klesskapet hjemme, for å se om noe av verdi kunne finne veien til Fretex.

Bidragsytere

  • Eirik Johansen
    Kreatør
  • Martin Iversen
    Regissør og klipper
  • Colleen Christiansen
    Produsent
  • Tuva Dyrnes
    Prosjektleder
  • Thea Helgeland
    Rådgiver Sosiale medier
  • Rune Roalsvig
    Rådgiver
  • Gaute Wetlesen Skåre
    Tekstforfatter
  • Emma Olsen
    Designer
  • Sara Oskarsen
    Rekvisitør
  • Knut Arne Sorknes
    Tech lead / Front-end utvikler
  • Hans Christian Øren
    UX Lead
  • Anders Godal
    Design Lead
  • Clementine Rusten
    Interaksjonsdesigner
  • Julie Eggum
    Interaksjonsdesigner
  • Jessica Kim Warr
    Front-end utvikler
  • Hanne Edelt
    Front-end utvikler
  • Vibeke Røed Hansen
    Koordinator
  • Jonas Skulstad Murstam
    Foto
  • Marius Berntzen
    Lydmix
  • Levi Gawron
    Lys