Øyafestivalen 2015

26359 78ee1 original
Sendt inn av
Anorak
Kunde
Øyafestivalen
Medieplassering
Instagram
Øya har blitt en skikkelig stor festival og må derfor formidle mer informasjon enn noensinne. De har en stor følgerskare på sosiale medier og mange som abonnerer på nyhetsbrev, men det er veldig få som bryr seg om generell informasjon og annonseringer, i motsetning til når akkurat deres favorittartist lanseres. For at all info skulle oppleves like interessant pakket vi det inn i en slags infotainment-kanal på Instagram. En visuell, humoristisk og enkel internett-stil med en programleder som geleidet brukerne gjennom havet av informasjon og annonseringer. Følgerne fikk info om alt fra artistlanseringer, frivilligregistrering, quiz-konkurranser til miljøtips og info om hvordan det sto til med billettsalget, i et univers med lavere terskel enn i et nyhetsbrev eller på en underside dypt begravet på internett. Akompagnert av animasjoner av unge internettkunstnere og fiffig musikk som fikk instagrambeinet til å rykke, blendet vi inn i Instagram og internetts visuelle og fornøyelige verden. Øya fikk senket skuldrene litt og istedenfor å være en stor upersonlig festival fikk de gitt et inntrykk av at de fortsatt var den lokale kompisfestivalen borti gata.

Bidragsytere

  • Eirik Johansen
    Art Director
  • Rune Roalsvig
    Konsulent
  • Ellen Sørnes Hilleren
    Prosjektleder
  • Derek Ercolano
    Grafisk Design
  • Frode Fjerdingstad
    Filmfotograf
  • Birgitte Mandelid
    Ansvarlig hos kunde
  • Henrik Haagensen
    Lyd
  • Marthe Haagensen
    Producer
  • Thomas Anker
    Regissør
  • Eirik Johansen
    Annet (må beskrives)
  • Magnus Engsfors
    Annet (må beskrives)
  • Kasper Amundsen Tuvnes
    Art Director
  • Syver Fabritius Sanengen
    Annet (må beskrives)
  • Kasper Amundsen Tuvnes
    Tekstforfatter