Paleet - foto

Sendt inn av
Neue Design Studio
Kunde
Klp Eiendom
Da Paleet (re)åpnet sine dører 3. september 2014 ønsket de å fortelle verden at de sto for noe nytt. Gjennom arbeidet med strategi og visuell identitet ble foto et av de bærende kommunikasjonselementene for å vise at Paleet representerer noe annet enn før. Fotografiene skulle også kommunisere kontrastene Paleet står for – møtet mellom det rebelske og det elegante.   Vi ønsket å skape bilder som skilte seg ut fra det andre kjøpesentre gjør – ved å være både absurde og vakre. Samtidig skulle de ha nok "edge" til at man måtte ta stilling til de. Kontrastene i bildene oppstår i møtet mellom det hverdagslige og det overnaturlige – det ordinære og spektakulære. Kunstfotograf Kristine Jakobsen ble valgt for sin “proffe amatørstil” og fordi den smått absurde retningen er hennes hjemmebane. I sum ble bildene et viktig grep for å reposisjonere Paleet mot en annen målgruppe, og et effektiv grep for å fortelle historien om et handelsted som går sine egne veier.

Bidragsytere

  • Kristine Jakobsen
    Fotograf
  • Nora Bremnæs
    Art Director
  • Lars Håvard Dahlstrøm
    Kreativ leder
  • Benjamin Stenmarck
    Grafisk Design
  • Gørill Kvamme
    Prosjektleder
  • Linda Sande/Pudder
    Stylist
  • Heartbreak
    Annet (må beskrives)
  • Øystein Aurlien
    Ansvarlig hos kunde