Panikkspar

Sendt inn av
TRY
Kunde
DNB
Medieplassering
TV2, TVNorge
Med endringene i den nye pensjonsreformen, ble 2013 året for maksimal forvirring rundt sparing og pensjon hos folk flest. Folk forsto at dette angikk dem, men i virvaret av ord utrykk og krisemaksimering er det vanskelig å vite hvor man skal begynne. Istedenfor å prøve å forklare alt for alle, lagde vi en kampanje som viste at vi forstod hvordan forvirringen føltes, samtidig som vi tilbød en enkel vei fra panikk til pensjon på 24 timer. Tegneserieutykket lot oss både leke med og forsterke panikkfølelsen og spe på med dramatikk i en form som skilte seg ut fra annen bankreklame i både reklameblokk og andre elementer.

Bidragsytere

  • Jonas Grønnern
    Tekstforfatter
  • Lars-Kristian Harveg
    Art Director
  • Arne Eggen
    Konsulent
  • Kaya Yssen Try
    Prosjektleder
  • Terje Johnsen
    AD-assistent
  • Torgeir Sanders & Einar Dunsæd
    Producer
  • Gimpville
    Produksjonsbyrå
  • Torgeir Sanders & Einar Dunsæd
    Regissør