Pay It Your Way

5078 ded75 original
5090 a7056 original
Sendt inn av
DIST Creative
Kunde
Burger King
Medieplassering
Facebook, utendørs og i restaurant
Medalje
Gullblyanten 2010
Diplom, Butikker, restauranter og kjeder
Oppgaven: Oppgaven vi fikk var å skape oppmerksomhet rundt Burger Kings Nice Price konsept, og minne målgruppen på at du alltid kan få et billig måltid hos Burger King. Utfordringen: Burger King har mindre markedsbudsjetter enn hovedkonkurrenten McDonalds, som i tillegg kommuniserer tungt rundt sine Nice Price produkter. Burger Kings Nice Price tilbud i kampanjeperioden var den helt nye burgeren Hot Salsa. Den kostet bare 18 kroner, men noen ganger kan selv det være litt mye for en student med trangt budsjett eller en tenåring som lever på lommepenger. I hvertfall når McDonalds leverer cheeseburgere til 10 kr. Hvordan kunne vi forsikre oss om at alle hadde råd til å prøve den nye Hot Salsa burgeren? Uansett hvor lite penger du måtte ha? Og samtidig skape ekstra oppmerksomhet rundt Burger King og deres mantra Have It Your Way? Vi fant en valuta ingen hadde gitt en verdi enda - og som alle har råd til - Facebook-likes! Vi laget et system som ga kundene muligheten til å betale burgeren sin med Facebook likes, og hvor vi samtidig oppnådde en fantastisk spredning av Burger King i sosiale medier. Resultatet, og case-film fra kampanjen kan dere se ved å klikke på vedlagte link

Bidragsytere

  • Eirik Sørensen
    Annet (må beskrives)
  • Finn Knudsen
    Annet (må beskrives)
  • Even Moseng
    Art Director
  • Andreas Skaranger
    Art Director
  • Martine Kveim
    Annet (må beskrives)
  • Nina Inberg
    Prosjektleder
  • Simen Gjermundsen
    Annet (må beskrives)
  • Henning Gjerde
    Webdesign
  • Dita Berisha
    Annet (må beskrives)
  • DIST Creative
    Reklamebyrå
  • Suddenly Oslo
    Produksjonsbyrå
  • Heydays
    Annet (må beskrives)