PC og forhold

Sendt inn av
Saatchi & Saatchi
Kunde
Expert
Medieplassering
TV2, P4
Vi fikk følgende ambisiøse utfordring fra kunden: vi skal eie skolestart og øke pc-salget med 25 % (i et synkende PC-marked!). Skal man øke så mye, holder det ikke bare å krangle om eksisterende PC-kunder. Vi må snakke til flere. Det gjøres ikke ved å snakke ghz, ram og skjermkort. Vi må riktignok snakke til de som er opptatt av dette, men også til mange flere. Til de som blir sure når PCen ikke funker. Til de som har tatt imot dritt fra PCen sin altfor lenge. Til alle med PC egentlig. Innsikten var altså: ”Å leve med en gammel PC, er som å være i et dårlig forhold. Forskjellen er bare at et PC-forhold aldri er verdt å kjempe for.” Disse menneskene må vi snakke til på deres premisser. Og det gjøres ikke ved å rope så mange specs og priser man kan på 30 sekunder, men heller snakke på en måte som viser at vi forstår og kan hjelpe dem. Avslutningsvis er det jo fristende å nevne at salget økte med 21 %, men det skal man jo ikke i denne konkurransen.

Bidragsytere

  • Øyvind Waage
    Tekstforfatter
  • Kristoffer Reppen
    Art Director
  • Haagen Sæther-Larsen
    Konsulent
  • Camilla Hovind
    Prosjektleder
  • Jørgen Holst
    Kreativ leder
  • Veronika Skjold Jevne
    Art Director
  • Tomm Kjenslie
    AD-assistent
  • Trøbbel
    Produksjonsbyrå
  • Hugo Føsker
    Producer
  • Ubbe Haavind
    Regissør
  • BådeOg
    Produksjonsbyrå
  • Eskil Paus
    Regissør
  • Øyedrops
    Illustrasjon
  • Tove Elisabeth Lutdal
    Ansvarlig hos kunde