Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Peer Gynt festivalen har siden 1967 feiret Henrik Ibsens verdenskjente verk og den lokale personen det er inspirert av. Festivalen består av debatter, utstillinger og konserter, men hovedattraksjonen er et spektakulært teaterstykke som fremføres med naturen som kulisse ved Gålåvannet, ikke langt fra stedet Ibsen hentet inspirasjonen til stykket.
Peer Gynt blir ofte omtalt som Norges nasjonalepos. En stor bredde av norske aktører bruker derfor det ikoniske Peer Gynt navnet og illustrasjonen av Peers bukkeritt for å markedsføre seg. Festivalen var nødt til å differensiere seg fra disse, og befeste sin posisjon som autoriteten på Peer Gynt i Norge. Målet var å forene den lange historien med et moderne uttrykk - finne et grep som kunne aktualisere og nytolke Peer Gynt på samme måte som stykket nytolkes gjennom de ulike produksjonene årlig.
Identiteten er bygget rundt et typesnitt inspirert av den tradisjonelle lafteteknikken som er særegen for Gudbrandsdalen, og som finnes på gården der den ekte Per Gynt bodde i Nord-Fron på 1800-tallet. Typesnittet bidrar til å balansere opprinnelsen med det kontemporære, som er akkurat det gjestene på festivalen opplever.
Identiteten har et fleksibelt layoutsystem som tilpasser seg innhold og flater. Samtidig er det særeget og gjenkjennbart og gjør det lett for festivalen å bli tydelige på tvers av alle kanaler og flater de er tilstede - fysisk eller digitalt.