Peer Gynt mot nye høyder

13279 956dc original
Sendt inn av
Trigger Oslo AS
Kunde
Peer Gynt AS
Medieplassering
Alt utspilte seg i luften og på Facebook
Den klassiske oppsetningen av Henrik Ibsens ”Peer Gynt” under Peer Gynt-stemnet på Gålå, feiret 25 år i 2013. I den anledning ønsket Peer Gynt AS å gjøre noe litt utenom det vanlige for å promotere stykket. Oppsetningen har opp igjennom årene blitt sett av hele 250.000 mennesker, men de siste sesongene har billettsalget gått tregere enn vanlig. I forbindelse med billettslipp, ønsket derfor Peer Gynt AS å minne både eksisterende og nye publikummere om det evigaktuelle teaterstykket. Det ble utviklet et kommunikasjonskonsept som bokstavelig talt tok Peer Gynt til nye høyder. Vi gjennomførte forestilling flyvende ombord på et av Norwegians rutefly mellom Oslo og Bergen. Noen passasjerer hadde booket teaterflyvningen i god tid, mens andre var intetanende om det skulle utspille seg. Uken før teaterflyvningen spilte vi ut Peer Gynt i en unik, og moderne versjon på Facebook. Alle de fem aktene ble konvertert til Facebook-språk og -handlinger, og utspilte seg blant annet i bilder, kommentarer, avstemninger, spillelister og arrangementer. Slik gjorde vi Peer Gynt gjenkjennelig og aktuell i sosiale medier, og fikk introdusert stykket til yngre målgrupper. Resultatet ble høy oppmerksomhet rundt både den flyvende og den digitale oppsetningen av Peer Gynt og billettsalget økte med med hele 22% sammenlignet med året før.

Bidragsytere

  • Trigger, Markus Eckbo Endresen
    Konsulent
  • Trigger, Eystein Norderval
    Annet (må beskrives)
  • Trigger, Marianne Skøien
    Annet (må beskrives)
  • Trigger, Ellen Anna Gaup
    Annet (må beskrives)
  • Peer Gynt AS, Marit Lien
    Ansvarlig hos kunde
  • Klikkmonster, Fred Haugland
    Filmfotograf