Pepsi Max - Bryt isen med Zucca

Sendt inn av
JCP Nordic
Kunde
Pepsico Nordic Norway
Medieplassering
Snapchat, innhold og annonsering på Facebook, pepsimax.no
Pepsi Max har en digital sponsoravtale med ishockeyspilleren Mats Zuccarello Aasen, og ønsket bruke sponsoratet til å styrke sin relasjon med potensielle og eksisterende fans. I stedet for å kjempe om den unge målgruppens oppmerksomhet, ville vi prøve en omvendt strategi - la dem kjempe om vår! Med målgruppen ”Millenials” ble Snapchat et naturlig valg av plattform. Zuccarello fikk sin egen Snapchat-konto, og vi inviterte fansen til å adde han som venn. Dermed mottok de snaps fra stjernen, og fikk et innblikk i hans eksklusive liv i New York. Utfordringen de fikk var å sende han snapper tilbake, og forsøke å fange hans oppmerksomhet. Den heldige som brøt isen med stjernen, fikk en personlig snap fra han og en tur til New York der hun eller han fikk møte NHL-proffen personlig. Zuccarangers36 fikk 11 000 følgere på Snapchat. Disse ble også oppfordret til å følge PepsiMaxNorge, som ga daglige tips for å bryte isen. Det ble sendt over 4000 snapper tilbake til Zuccarello. På Facebook fikk Snapchat-innholdet over 124 000 likes, shares og kommentarer. Resultatene gjorde at dette var den mest vellykkede Snapchat-kampanjen i Europa ved lanseringstidspunktet.

Bidragsytere

  • Kristine Nergaard
    Art Director
  • Mari Krokan
    Tekstforfatter
  • Paul Little
    Kreativ leder
  • Jasper Wiese
    Grafisk Design
  • Kim Reksten Grønneberg
    Konsulent
  • Henrik Juel Teige
    Konsulent
  • Marianne Lund
    Prosjektleder
  • Øyedrops
    Produksjonsbyrå
  • JCP Digital
    Webutvikling
  • Christian Træland
    Ansvarlig hos kunde