Pepsi Max - Maxlist

Sendt inn av
NORD DDB OSL
Kunde
PepsiCo
Medieplassering
nett
MaxList er et “verktøy” på websiden til Pepsi Max. Maxlist inneholder en YouTube applikasjon, og inneholder dermed alt man finner på You Tube. Men Maxlist gjør tre ting YouTube ikke gjør: 1. Du kan søke etter nye videoer samtidig som du ser et annet klipp.. 2. Når du spiller spillellisten din trenger du ikke å klikke på play for hvert nye klipp. 3. Du kan redigere lengden på YouTube klippet ved å velge et nytt start- og stopp punkt. Grunnen til Maxlist’s eksistens er på grunn av det faktum at unge menesker (målgruppen til Pepsi) bruker YouTube som en kilde til underholdning på fester, såkalt partytubing. Et problem for disse partytubers er at de ofte blir rammet av “iPod sickness’ (når du har for mye å velge blant slik at du aldri hører ferdig en hel sang eller se ferdig en hel video). Å ikke få høre eller se sine favoritter fordi noen andre velger noe annet skaper frustrasjon og sinne. Maxlist løster det problemet. I Maxlist er det også mulig å dele din favoritt-spillelliste gjennom alle sosiale nettverk. Fordelen for Pepsi Max ved å gjøre dette er å komme i tettere kontakt med målgruppen, som vi vet tilbringer mye tid online. Maxlist leder til “top of mind” gjennom å behalnde målgruppen som venner, ikke kunder. Se en demostrasjonsfilm på maxlist.no (filmen starter av seg selv) som viser deg hvordan du bruker Maxlist.

Bidragsytere

  • Dallas Stockholm
    Produksjonsbyrå
  • Ester Conings Vanvik
    Konsulent
  • Dallas Stockholm
    Webutvikling
  • Dennis Tönnkvist
    Art Director
  • Jørgen Gjærum
    Tekstforfatter
  • Hanna Vestvik
    Prosjektleder
  • DDB Oslo
    Reklamebyrå
  • Jeff Jackett
    Ansvarlig hos kunde
  • Kyrre Lomø
    Ansvarlig hos kunde