Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Målet med denne globale kampanjen var å posisjonere Hurtigruten som en av verdens ledende leverandører av bærekraftige explorer-reiser, spesielt til polare reisemål. Hurtigruten er opptatt av å fortelle ekte historier, komme tett på de fantastiske opplevelsene de reisende har og få fram budskapet om bærekraft. Et annet viktig mål var å introdusere hybridskipet MS Roald Amundsen. Løsningen ble kampanjen ”Plant Your Flag”, hvor det kreative utgangspunktet var Roald Amundsens polferd til sydpolen i 1911. Gjennom minidokumentarer, reklamefilmer, landingssiden plantflags.com, annonser, digital spredning og CRM-plan fortalte et knippe internasjonale eventyrere om hvor og for hvilken sak de ønsket å plante sitt flagg. Ved å etablere en relevant link mellom målgruppen og Amundsen – både mannen og skipet – ble reiselystne oppfordret til å plante sine egne flagg med Hurtigruten. Her er 60-sekunders reklamefilmen i kampanjen.