Poppa

Sendt inn av
Notch AS
Kunde
Sørlandschips
Ekstern url
http://www.poppa.no/
En Poppa snacksserie! Poppa er en serie med popcorn og chips som ikke bare smaker godt, men som også er litt bedre for deg. Alle de 5 Poppa-produktene har nemlig 2 helsemessige fordeler som var veldig viktig for kunde å få frem; mindre fett og fokus på antall kalorier per porsjon. Utfordringen var å få frem dette budskapet tydelig, men samtidig klare å stå ut som et fristene snacksalternativ blant glossy poser med svevende chips og store eksplosjoner. Løsningen var å utvikle et rent og ryddig uttrykk og i tillegg introdusere en fargepalett som tydelig differensierte seg fra sine konkurrenter; Pastell. Oppgaven til pastellfargen er nettopp å ”poppe” i hylla og fange oppmerksomheten til forbruker og samtidig friste med sitt ”glade” og fargetydelige uttrykk. Selve mengden chips/popcorn på produktbildene tilsvarer kalorireferansen og bildet av chipsen er stablet utradisjonelt vertikalt for å gi en opplevelse av å være litt ”tynnere” enn sine konkurrenter. Selve logoen er i tillegg bygget opp som den fysiske fremstillingen av produktene, da både chipsen og popcornet har blitt ”poppet” og ikke fritert. Poppa er rett og slett en smart og positiv fargeklatt i et ellers masete snacksunivers – et produkt man bare må bli glad i...

Bidragsytere

  • Henning Gjerde
    Grafisk Design
  • Simen Myklebust
    Grafisk Design
  • Morten Horn
    Konsulent
  • Kenneth Knutsen
    Grafisk Design