Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
En Poppa snacksserie!
Poppa er en serie med popcorn og chips som ikke bare smaker godt, men som også er litt bedre for deg.
Alle de 5 Poppa-produktene har nemlig 2 helsemessige fordeler som var veldig viktig for kunde å få frem; mindre fett og fokus på antall kalorier per porsjon.
Utfordringen var å få frem dette budskapet tydelig, men samtidig klare å stå ut som et fristene snacksalternativ blant glossy poser med svevende chips og store eksplosjoner.
Løsningen var å utvikle et rent og ryddig uttrykk og i tillegg introdusere en fargepalett som tydelig differensierte seg fra sine konkurrenter; Pastell.
Oppgaven til pastellfargen er nettopp å ”poppe” i hylla og fange oppmerksomheten til forbruker og samtidig friste med sitt ”glade” og fargetydelige uttrykk.
Selve mengden chips/popcorn på produktbildene tilsvarer kalorireferansen og bildet av chipsen er stablet utradisjonelt vertikalt for å gi en opplevelse av å være litt ”tynnere” enn sine konkurrenter.
Selve logoen er i tillegg bygget opp som den fysiske fremstillingen av produktene, da både chipsen og popcornet har blitt ”poppet” og ikke fritert.
Poppa er rett og slett en smart og positiv fargeklatt i et ellers masete snacksunivers – et produkt man bare må bli glad i...