Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Oppdragsgiver ønsket at vi skapte en cider som kunne utfordre etablerte merkevarer i cider-kategorien. Det nye cider-merket skulle appellere til målgruppens identitet fremfor å kommunisere smak.
Produktene er mindre søte enn de veletablerte ciderne, men ikke like tørr som engelsk cider. Det var derfor gode muligheter for å nå unge voksne i alderen 20-35 år, spesielt kvinner, som begynner å bli lei søt cider. I innsiktsfasen fant vi at mange i denne aldersgruppen kjenner seg igjen i merkelappen “Generasjon prestasjon”, der en plettfri CV eller en perfekt fasade ofte er viktigere enn å lytte til egne behov. Vi valgte derfor å skape en merkevare som heier på utilgjorte personligheter, og som oppfordrer målgruppen til å våge å vise frem flere sider av seg selv. Merket ønsket å poengtere at verden ikke er svart-hvit: Det finnes ingen fasit for hva som er pretty og hva som er ugly. Derfor ble Pretty Ugly vårt anbefalte merkenavn.
“Fuck perfect” ble landet som mantraet til Pretty Ugly. Både illustrasjonene og tekstene på cider-boksen tar for seg situasjoner hvor det er fint å kunne vise fingeren til perfekte glansbilder, og heller nyte øyeblikket uten filter.