Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Pretty Ugly: The Charm of Unconscious Aesthetic Misconduct
Sendt inn av
Westerdals
Kunde
Bachelorprosjekt
Medalje
Gullblyanten
2022
Gull,
Student - Design
Hvorfor tenker vi at noe er visuelt stygt? Er det i det hele tatt mulig å definere noe som stygt? Hva er det som eventuelt gjør det “stygt”? Til min bacheloroppgave på Westerdals samlet jeg stygge fasader, skilt og gatebukker fra rundt om i Oslo - inn i en bok for å kunne undersøke "stygt" design. Boken er delt inn etter bransjer, eksempelvis er ett kapittel Gatemat-sjapper og et annet er Frisører. Dette gjør det mulig å se sammenhenger innad i bransjer men også helhetlig gjennom boken. Siste kapittel er en "Brand Guidelines for Pretty Ugly Brands". Denne er også tatt ut og utbrodert i en "how to"-pamflett.