Prispresserens Twitter-prisfeed

Sendt inn av
Bates United AS
Kunde
St1 Norge
Medieplassering
49 lokale nettaviser på Øtslandsområdet (A-media m.m)
Manges har hørt at lokale bensinstasjoner ofte skuler mye til hverandre ved prisjustering. En spionvirksomhet som også konkurransetilsynet påpeker i en ny rapport. Dette tenkte vi var et fint utgangspunkt for å vise at St1 er en aktør med selvtillit. En som ikke har noe å skjule. Nettopp fordi vi har bevis på at vi veldig ofte holder lavest pris og fyller rollen som en prispresser i de områdene der vi finnes. Derfor utviklet vi en Twitter-robot som tvitret oppdaterte priser på bensin og diesel på alle St1-stasjoner i samme øyeblikk som de endres. Deretter henvendte vi oss til våre konkurrenter i en målrettet kampanje i lokalmedia. Vi benyttet 49 lokale nettaviser og fortalte våre konkurrenter i nærområdet at de nå kunne følge prispresserens priser på en enklere måte – på Twitter. Samtidig streamet vi prisene fra Twitter rett i bannere i lokale nettaviser med nedslagsfelt rundt St1-stasjonene. Kampanjen traff ikke bare konkurrentene, men også forbrukerne. Slik fikk vi vist i praksis at St1 er en god venn i kampen for lavere drivstoffpriser.

Bidragsytere

  • anders Asheim
    Art Director
  • Petter Andersen
    Tekstforfatter
  • marianne Sørlie
    Prosjektleder
  • Yngve Hellman
    Annet (må beskrives)
  • Per Christian Huse
    Konsulent
  • jan thomas Pettersen
    Annet (må beskrives)
  • Good Morning
    Produksjonsbyrå