Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
DNB er en bank for hele Norge. Fra nord til sør. For privatpersoner, næringslivet og samfunnet. Med 2,3 millioner aktive ukentlige kunder har de et stort behov for å gjøre det enkelt for kundene å forstå hvilke tjenester og produkter som passer dem best. Prosjektet ble initiert fordi DNB ønsket å gjøre det enklere å få oversikt over hvilke tjenester og produkter de selger – slik at de lettere kan bevise på kundeløftet; Til stede. Hver dag. Når det gjelder som mest.
Det handler om hvordan DNB er mer til stede for hver enkelt kunde, og dermed ønsker å være mer tilpasset kundens behov. Gjennom denne prosessen har vi kuttet ned produkter og tjenester i banken fra 250 til 60. Det har gitt ansatte bedre oversikt over hva de faktisk selger. Vi har sammen med DNB jobbet ut en visuell verktøykasse og en serie med 60 helt unike fysiske produktpakninger som bringer kundeløftet ut til ansatte og kunder. Produkteskene er det første som møter kundene i bankens nye filialer, og gjør det enklere for kunden å velge produkter og tjenester.
Hver produkteske har fått sin unike typografiske illustrasjon, med forenklede tekster som gjør det enklere å forstå produktet eller tjenesten.