Prøv min hybrid

9208 8da33 original
Sendt inn av
Saatchi & Saatchi
Kunde
Toyota
Medieplassering
Mail og facbookdialog, Nett, tv, boards, print, mobil, radio
Medalje
Gullblyanten 2013
Sølv, Direkte
Toyota er ledende på salg, lojalitet og kundetilfredshet, men lykkes ikke like godt på rekruttering av nye kunder. Så, for å bevise at Toyota Hybrideiere er de stolteste og mest fornøyde bileierne i Norge, og samtidig få flere til å prøve en hybrid, introduserte vi Prøv min hybrid. Hybrideiere i hele Norge meldte seg på og lot folk prøve deres hybrider uten noen form for betaling. På prøvminhybrid.no kan man finne hybrideiere nær deg geografisk. Kobler man seg opp med Facebook kan man dessuten finne venner, og venner av venner som vil la deg prøve sin hybrid. For å få med hybrideiere tok Toyota Norge direkte kontakt med de som hadde utmerket seg som "hybridambassadører" på Toyota Norges sine Facebooksider. Dette ga svært god respons.Vi sendte dessuten ut mail til hybrideiere og inviterte dem med. Først og fremst var det kundene selv som tok ansvaret for direktemarkedsføringen i Prøv min hybrid. Det var de som skulle fortelle folk hvordan det var å være Toyota hybridkunde. Toyota hadde selvsikkerheten til å gå til side og la direktekommunikasjonen foregå mellom sluttbrukene.

Bidragsytere

  • Håkon Fretheim
    Producer
  • Nanna Grønli
    Prosjektleder
  • Øyvind Waage
    Kreativ leder
  • Almir Busevac
    Webutvikling
  • Christopher Køltzow
    Webdesign
  • Patrik Bergfjord
    Planner
  • Mats Rønold
    Webutvikling
  • Haagen Sæther-Larsen
    Konsulent
  • Ola Bagge Skar
    Webdesign
  • Rune Sandnes
    Webutvikling
  • Magnhild Foldøy
    Prosjektleder
  • Snorre Martinsen
    Art Director
  • Kristoffer Reppen
    Art Director
  • Ida Fjeldbraaten
    Tekstforfatter
  • Joe Langdon
    Annet (må beskrives)
  • Eiliv Gunleiksrud
    Webdesign
  • Linus Hjellström
    Grafisk Design
  • Bjørn Devold Eidsvig
    Ansvarlig hos kunde