Prøv min hybrid

9205 49e36 original
Sendt inn av
Saatchi & Saatchi
Kunde
Toyota
Medieplassering
Nett, tv, Facebook, boards, radio, mobil, print
Toyota er i toppen på salg, lojalitet og kundetilfredshet, men lykkes ikke like godt på rekruttering av nye kunder. Hybridene deres er fortsatt myteomspunnete og hemmelige for mange som fortsatt er skeptiske til hybrid. Så, for å bevise at Toyota Hybrideiere er de stolteste og mest fornøyde bileierne i Norge, og samtidig få flere til å prøve en hybrid, introduserte vi Prøv min hybrid. Toyota spurte sine hybrideiere via Facebook om de kunne tenke seg å la andre prøve bilene sine. Det ville de. Uten betaling. Vi brukte utvalgte hybrideiere som talspersoner for kampanjen. Siden er bygget som en responsiv one-pager, der all funksjonalitet er tilgjengelig og optimalisert for web, tablet og mobil. Gjennom å kople en Facebook-profil til siden får man tilgang til å kommunisere med alle som vil låne bort sin hybrid til prøvekjøring. Visualiseringen av dette "nettverket" er basert på geografisk nærhet og vennskap. Geografiske parametre basert på avstand til ditt postnummer gjør at du ser bilene nærmest deg. Du vil også få markert venner og venners venner i dette nettverket basert på Facebook-koplinger.

Bidragsytere

  • Ola Bagge Skar
    Webdesign
  • Magnhild Foldøy
    Prosjektleder
  • Kristoffer Reppen
    Art Director
  • Joe Langdon
    Annet (må beskrives)
  • Linus Hjellström
    Grafisk Design
  • Nanna Grønli
    Prosjektleder
  • Almir Busevac
    Webutvikling
  • Christopher Køltzow
    Webdesign
  • Patrik Bergfjord
    Planner
  • Mats Rønold
    Webutvikling
  • Haagen Sæther-Larsen
    Konsulent
  • Rune Sandnes
    Webutvikling
  • Snorre Martinsen
    Art Director
  • Ida Fjeldbraaten
    Tekstforfatter
  • Eiliv Gunleiksrud
    Webdesign
  • Håkon Fretheim
    Producer
  • Øyvind Waage
    Kreativ leder
  • Bjørn Devold Eidsvig
    Ansvarlig hos kunde
  • Bjørn Devold Eidsvig
    Ansvarlig hos kunde