Raskere enn Egon?

Sendt inn av
Reklamebyrået Ernö/Hyper
Kunde
Gjensidige Forsikring
Medieplassering
Mobil
OPPGAVE Gjensidige er det eneste forsikringsselskapet som deler overskuddet med kundene sine. I reklameblokka på TV ble denne historien fortalt ved at Olsenbanden forsøkte å robbe Gjensidige, uten videre hell. Filmen skapte stort engasjement og oppmerksomhet rundt kundeutbytte. Målet med denne aktivteten var å videre styrke oppmerksomheten rundt kundeutbytte på nett, skaffe leads i form av epostadresser og generere trafikk til gjensidige.no LØSNING Løsningen ble et spill for alle plattformer, som lar brukeren måle skapsprengerkrefter med selveste Egon Olsen. Vi laget vår egen Franz Jäger og fylte den med litt av overskuddet til Gjensidige. Men å åpne den var ikke lett. For å finne den tresifrede koden, måtte du dreie hjulet frem og tilbake og lytte etter tre distinkte klikk, mens Egon, Benny og Kjell forstyrret deg. I tillegg, måtte du slå dagens tid satt av Egon for å være med i trekningen av dagens utbytte. Uansett om du klarte det eller ikke, ble du eksponert for det samme budskapet: Det finnes en enklere måte å få en del av Gjensidiges overskudd, nemlig å flytte forsikringene dine til oss.

Bidragsytere

  • Ulrik S. Waagsether
    Tekstforfatter
  • Sindre V. Foss
    Art Director
  • Odd Rune Farsund
    Konsulent
  • Ola Nielsen
    Tekstforfatter
  • Kristian Haukland
    Art Director
  • Fred Hauge
    Konsulent
  • Hanne Kopstad
    Prosjektleder
  • Anita Dahling Almvik
    Prosjektleder
  • Tom Rainer Thuv
    AD-assistent
  • Finn Christian Stoveland
    Grafisk Design
  • Anne Margrete Børjesson, Gro Grotle
    Ansvarlig hos kunde
  • Mads Franzen
    Webdesign
  • Peter Sergeev
    Webutvikling
  • John Terje Sirevåg
    Annet (må beskrives)
  • Elin Mariel Dahl
    Ansvarlig hos kunde
  • Dagmar Kollstrøm
    Tekstforfatter
  • Trond Vestengen
    Art Director